Naam:
groetenuitburkina.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Ik ben voor altijd 32 jaar, ik ben dol op mijn twee banen; lesgeven op het vmbo en lesgeven in mijn yogastudio. In mijn vrije tijd doe ik niets liever dan het bos in gaan met de hond, yoga beoefenen en... reizen! Vorig jaar heb ik mijn hart verloren in Burkina Faso, en ik voel me zeer bevoorrecht dat ik dit jaar terug kan gaan!

Over mijn reis

Net als vorig jaar ga ik ook nu naar Banankélédaga in Burkina Faso om vrijwilligerswerk te doen. Een klein en primitief dorpje vlakbij Bobo-Dioulasso, de tweede stad van het land. Ik ga er alle kindjes van de school een medicijn toedienen tegen parasieten (wormen enzo) en ik ga hun wonden verzorgen. Hopelijk kan ik, door al het geld dat ik heb ingezameld via mijn leerlingen en hun ouders, collega's, vrienden, familie en yogaleden, veel goeds doen. Ik denk dan aan een tussenplafond voor het schooltje. Nu zitten de kindertjes met honderd tegelijk onder de ijzeren golfplaat met de brandende zon erop. Een tussenplafond zou koelte brengen. Ook zou ik mijn gastmoeder Fita, die vorig jaar echt een vriendin is geworden, een ezelkarretje willen geven, zodat ze voor zichzelf en haar kinderen kan zorgen.

Bezochte landen

Ik heb 31 landen (13%) bezocht:

België, Burkina Faso, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, IJsland, Indonesië, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Maleisië, Marokko, Monaco, Nederland, Niger, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Zuid-Afrika, Zweden.